fredag 12 juni 2009

Panik!

Ja i går hade jag bara tänkt vara hemma och vila och ta det lite lugnt.

Men så blev inte fallet. Fick ett sms av Helena precis efter jag vaknat så det blev en promenad med henne och henns ena vovve. Sen en lång fika på vår altan. Himla trevligt. Skönt att träffa nån som oxå ska ha barn så snart och som bor så himla nära. Underbart!

Sen när Dennis väl kom hem så skulle vi upp till förlossningen på besök för att kolla vart man ska å så när det väl är dags.
Jag fick inte fram ett ljud när vi gick där i korridorerna och när vi väl kom ut så brast allt helt plötsligt....tror verkligeheten kom i fatt mig där. Insåg väl att det bara är fråga om dagar innan det är vi som är där uppe och behöver vård. Jag har varit lugn som en filbunke nu i nio månader inte konstigt att man reagerar så då. Men tackvare Dennis underbara stöd så kommer det här gå fint....
Men efter sjukhusbesöket så blev det mat hemma hos Anders, Marie & Ebba... Madde var oxå där så det blev en kanon trevlig dag.

Idag bär det av in till stan och kolla på ny gräsklippare när D kommer hem. Ska nog även ut å hälsa på syrran med familj.. Får se vad som händer. Skönt att ta dagarna som dom kommer.. Det var som vi sagt länge att vi inte ska boka in en enda dag i juni utan bara göra det som faller oss in. Och det känns så bra. Dock är midsommar afton redan inbokad.. Men den blir precis som vi vill ha den...Kankse är vi på BB ... Kanske inte.. =)

3 kommentarer:

  1. Det kommer att gå jättebra. Du verkar ha ett underbart stöd hemifrån. Önskar er all lycka med det lilla knytet som komma skall :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du :)

    Det kommer att gå jättebra för dig och hoppas att du får din bebbe till midsommar, det vore väl trevligt :) ska in till sjukan nu på e.m. och undersökas + få en sovdos, för jag är så trött så jag faller baklänges snart :)

    ja det känns så sjukt overkligt men förstår att det är bara några dagar bort tills vi har en liten var :)

    SvaraRadera
  3. Åh, inget bloggat! Kan det vara så att det finns en liten även hos dig nu? Ska bli spännande att fortsätta läsa =)

    SvaraRadera